fredag 7 september 2012

Upp och ner!!

JÖSSES vilken dag det har varit!!

Klev ur sängen, spänd av förväntan... för jag skulle ju boka Resan!!!! 
En minut över åtta ringde jag kundtjänst och DÄR började ett flera timmar långt kaos: Blev först lovad ett pris, bokade (trodde jag), men då vi kom fram till betalningen så gällde plötsligt ett annat pris??!! Hur kunde det bli så?? Försäljaren skulle kolla upp det och återkomma. Efter tre timmar; nya direktiv: Vi skulle boka på nätet... Men, ett litet, litet men... det gick inte från Sverige (???) Efter nya instruktioner; ännu ett försök att boka på nätet, MEN då hade priset höjts, rejält dessutom. Ringer säljaren IGEN;  måste undersöka saken vidare och återkomma... Väntan, väntan, väntan.. orkar inte vänta och ringer upp igen. Jodå, vi skulle få rabatt på resan, men inte det priset vi lovats på morgonen..... Jag surar ur totalt och talar om att då blir det ingen resa.... Lägger på, förbannad, ledsen och fruktansvärt besviken :(
Men skam den som ger sig!! Jag hade ju inte gjort nåt fel! Hade jag fått riktiga instruktioner vid första samtalet på morgonen, så hade jag kunnat boka på nätet, till det låga priset. Så jag satte mig och skrev ett mail till både VD och säljchef, där jag hyfsat lugnt och sansat förklarade vad som hade hänt och tyckte att det var tråkigt att det inte blev nån semester för oss med deras bolag....
Nån timme senare ringer mobilen och det är återigen säljaren från resebyrån. NU ska vi få boka till det låga priset och dessutom går det bra att vi tar det över telefon??!! Säljchefen hade tydligen lyssnat igenom vårt första samtal (Tack för teknikens under och att just det här samtalet spelades in!!!) och hörde att vi faktiskt blivit lovade ett visst pris. Ibland lönar det sig verkligen att vara envis!!!
Så nu är det bokat och klart!! Den 21 september styr vi (ett nätt gäng på sex vuxna, tre barn och en bebis) kosan mot Turkiet och Aqua Fantasy. Behöver jag ens säga hur mycket jag längtar?! Varmt och skönt, sol (förhoppningsvis), massor av bad och som grädden på moset; all inclusive!! Nu är det bara att hålla alla tummar och tår för att vi och våra medresenärer håller oss på benen, så att det verkligen blir av!!!

Aqua Fantasy i Kusadasi! Jag tror inte att vi kommer få tråkigt här!!!

(Vill bara tillägga att jag inte känner nåt agg mot säljaren på bolaget! Hon har nog inte heller haft det så lätt idag: Verkade ny på jobbet och hon fick nog många olika bud hur hon skulle lösa vårt "problem". Hörde vid flera tillfällen hur andra stod bredvid och gav instruktioner och till slut blev det nog en enda stor röra av alltihop. Men hon var trevlig och tillmötesgående hela tiden och hon lät genuint glad över att kunna ge oss det priset vi faktiskt kommit överens om från början!!! Så all heder till henne!!)

2 kommentarer:

  1. Men oj... Tack för tipsen i alla fall :) För bara vi får klart med huset och allt så ska det börja sparas för en resa!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jadu, vi får väl agera "testpiloter".... Vet ju aldrig om det håller vad det lovar!! Så får vi se om det är nåt att rekommendera eller inte ;)

      Radera