torsdag 6 september 2012

Födelsedag med orosmoln!!

Två år har hon hunnit fylla den här veckan, den äldsta av våra prinsessor..... 

Tiden går för fort, skulle vilja hejda den ibland. Få tid att njuta lite extra av mina barn... Men det är väl bara att acceptera att klockan rusar som om den vore utrustad med dubbelturbo eller nåt och försöka ta vara på varje ögonblick så gott det går!!

Firande med tårta och stort paket, det hade vi redan avklarat innan sambon åkte på jobb. Men vi var flera som hann sjunga för födelsedagsbarnet på den stora dagen och fler presenter blev det också förstås!! Sången var omåttligt populär och jag undrar hur många gånger jag sjöng "ja må hon leva" och sen utropade ett fyrfaldigt leve??!! Sjunga mera, var en ofta återkommande fras :))

Vilka var då orosmolnen den här dagen? Jo, dom handlade om Alvin!!
Förra veckan började han klaga över ont i kroppen, i musklerna, och först avfärdade jag det som träningsvärk och sen som växtvärk. Men när febern kom, så började jag undra om det kanske var nåt annat. Och när värken övergick i ren och skär smärta, då blev jag förstås riktigt orolig!!
Så det slutade med (ännu) ett besök på akuten med en hel del provtagning!! (Klippkort där snart kanske vore nåt??)
Två av proven visade på nån avvikelse, men inte mer än att det nödvändigtvis behövde vara en infektion, utan det kunde vara bara ett virus. Ett provsvar får vi i slutet av veckan och om värken inte är helt bra när läkaren ringer tillbaka med svaren, så ska det kanske tas ett ryggmärgsprov. Jomen tack alltså, det kändes ju bra att åka hem med det beskedet i bagaget... eller INTE!! Klev innanför tröskeln strax efter 02.00 och jag borde ha kunnat somna på studs, men det var för många tankar som snurrade. Tankar jag ville vifta bort, men som envist bet sig kvar :( Nästa morgon tyckte han att det var ännu värre, men sen har det, gudskelov, gradvis blivit bättre. Så då antar jag att det bara var ett virus och det känns väldigt, väldigt skönt kan jag lova!!!!
Väntar ju fortfarande på sista provsvaren, men jag skulle bli väldigt förvånad om det visar nåt!! Jag håller tummarna för det i allafall, sen får vi väl se!!

Jag är fortfarande dålig på att uppdatera bloggen.... Men jag är så fruktansvärt upptagen med att surfa runt på andra mycket viktiga sidor på nätet, nämligen resesajter!! Första steget är i allafall taget; att ordna pass även åt Amanda. Så nu väntar jag bara på att hitta "den perfekta resan", så att jag får trycka på den magiska BOKA knappen :)) Vi får se om det blir nåt, eller om jag får fortsätta att sitta här hemma och bara drömma!!
Thailand lär det ju inte bli den här gången direkt.. Men jag drömmer mig gärna tillbaka till Fantasea Resort vid Chaloklum Bay, en strand vi hade i princip för oss själva!!! Vilken underbar lyx!!
 

2 kommentarer:

  1. Vilket härligt och fint kort på Julia! Två år!? Vart tog tiden vägen?

    Ska verkligen försöka njuta och ta tillvara på de veckorna som är kvar med bara Isac. Som du skriver; snart kommer han vara jättestor!

    Hoppas verkligen allt är bra med Alvin! Det är ju helt galet vad ni ska behöva vara med om! När ska det räcka?

    Kramar

    SvaraRadera
  2. Krya på Alvin på stört, fixa pass direkt och tryck på boka knappen NU!!!!

    SvaraRadera