tisdag 11 september 2012

Hejdå Calypso!!

Den här manicken har "gått varm" här hemma, men nu känns det skönt att lämna över till nån annan. Det har ju varit en del extraarbete med rengöring och kokning av tillbehören och den tiden kommer jag att kunna lägga på annat nu framöver!!
Idag har jag alltså lämnat tillbaka pumpen!! Nu får nån annan se till att dom (pytte)små och sjuka liven på avdelning 10 får sin mat ;) Jag har väl i allafall gjort en liten insats och som tack kommer det att dimpa in en summa pengar på kontot så småningom. Extrapengar är alltid välkommet och kanske kommer en del att spenderas på shopping i Turkiet!! (Jag har ju varit mjölkdonator, om någon skulle ha missat det....)

Även om jag lämnat tillbaka pumpen, så tänker jag fortsätta amma ett tag till.... åtminstone tills efter resan. Kan bara se fördelar med att "ha maten med sig" hela tiden och inbillar mig att det blir minst krångel så. Sen ska vi väl så smått börja låta minstingen få smaka på vår mat och jag tror att det kommer bli mycket uppskattat. För hon är väldigt intresserad av vad det är vi stoppar i munnen!!

Och på tal om att resa med småbarn: Är det nån som har några tips på sånt jag kan tänkas behöva packa i väskan, men kanske inte tänker på själv, så mottages alla förslag tacksamt!!

1 kommentar:

  1. Hej!

    Några resetips!
    1) Tar ni med välling så är det ganska bra att ha oöppnat paket i handbagaget för då kan man visa istället för att man får sin stora väska öppnat.
    2) En filt i solskyddsmaterial (SPF 50+) är superbra när man är liten och vill vila en stund.
    3) En barnvagn som man inte är rädd om som har bra suflett. Finns extra sufletter som man kan sätta på för att täcka en större yta...

    Ha en trevlig semester! // Jennifers mamma

    SvaraRadera