torsdag 16 december 2010

Zumba i vårt vardagsrum!!

Jag vet inte hur länge jag känt till träningsformen Zumba, men jag har alltid tyckt att det ser sååå roligt ut! Nu är dock min koordinationsförmåga rena katastrofen, men jag har ändå drömt om att få testa. Har vetat att möjligheten funnits här i Karlstad, problemet är ju att ta sig iväg. Nu har dock lösningen dykt upp, i vårt eget vardagsrum!! Det har nämligen kommit en liten mojäng till X-box 360 som heter Kinect och det har inhandlats av min sambo. Och gissa om min lycka blev total, då jag upptäckte att det finns ett Zumba"spel" att köpa till?! (Jag skriver "spel", för jag tycker nog att det passar bättre under kategorin träningsdvd.) Så idag har jag äntligen kört ett helt pass och det var riktigt, riktigt roligt, men ganska svårt. Dels hänger jag inte riktigt med på alla rörelser och sen är ju inte konditionen nåt att skryta över. Men, men; om man börjar från botten, så kan det ju bara bli bättre!! Självklart vore det nog roligare att köra den här träningen i grupp, men det kanske blir av så småningom och då har ju jag haft förmånen att tjuvträna här hemma innan!!
Dagen började i moll... det har varit töväder här i Karlstad och all snö och rimfrost som täckt träden försvann. Men som tur var, så började det snöa på eftermiddagen och ordningen är återställd. För nog är det trevligare med minusgrader och ett gnistrande vinterlandskap, än slask och regn som förvandlar allt till en stor sörja?!
Julias introduktion till gröt har gått över förväntan. Det är inga jätteportioner hon får i sig, men det blir mer och mer för varje dag! Jag kan inte säga att jag märkt nån skillnad på nattsömnen ännu och tror väl inte heller att jag kommer göra det förrän hon får i sig en hyfsat stor portion i allafall.
I morgon står julhandel på programmet. De sista julklapparna ska inhandlas och sen börjar det väl bli dags att förbereda julmaten. Vi har den stora förmånen att bo bara några kilometer från ett gårdsslakteri som har otroligt fräscha och goda råvaror. Så det ska bli spännande att åka dit och se vad dom har "bullat upp med" för godsaker inför julen. Har ni inte varit där, så kan jag varmt rekommendera ett besök på Tranhems Gård!! Det jag inte hittar där, får jag lov att åka in till nån av stormarknaderna och handla. Det blir väl till att ta det stora tålamodet med sig, för det kommer förmodligen att vara tjockt med folk i affärerna att trängas med och det kommer att ta tid att handla. Men så är det runt jul och det är bara att gilla läget!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar