söndag 19 december 2010

Söndagkväll...

Då var det slut på helgen och med facit i hand, så tycker jag att jag hunnit en hel del: De sista julklapparna är inhandlade (kan tillkomma nån, men de jag vet nu har jag i allafall köpt), jag har börjat förbereda sängplatser för släkten som kommer på julafton, köttbullarna är klara, knäcken och kolan ligger i kylskåpet, saffranslängderna ligger i frysen (testade att fylla dem med mandelmassa och vit choklad och det var inte så dumt!!) och jag har köpt en del av julmaten.
Igår förmiddag spelade Alvin innebandy och det blev den första förlusten, men det vore ju otroligt om man aldrig skulle behöva förlora! Han gjorde dock en kanonmatch och kämpade så svetten lackade, så trots att det inte blev vinst så var han ganska nöjd ändå.
Det som borde blivit gjort under helgen, men som vi inte hann med, var montering av pepparkakshuset. Men vi ska väl ha nåt att göra i morgon kväll också?!
Innan jag går och lägger mig ikväll så ska julklapparna slås in, åtminstone de som Alvin ska ha. Måste ju passa på då han sover!!
Julias helg har i stort varit bra. Hon har utvecklats massor den senaste veckan och det är så roligt att betrakta henne nu. Framförallt har hon upptäckt sina händer. De är väldigt spännande att titta på när man spretar med fingrarna och sen fungerar de alldeles utmärkt att ta tag i saker med som man sen kan stoppa i munnen!! (Så nu gäller det att se upp med vad man ställer inom en armlängds avstånd från henne.) Hon kommer också på nya ljud hela tiden och framförallt gillar hon att ha vilda diskussioner med Alvin. Så de senaste dagarna är det många gånger som vi inte kunnat hålla oss för skratt då hon sätter igång!! :) Hon har också väldigt mycket att berätta för figurerna i babygymmet, så större delen av lördagseftermiddagen så låg hon där och jollrade och skrattade. (En förutsättning för att det blev en hel del gjort för en annan då också.) Sen vill hon gärna sitta upp emellanåt, då helst i nåns knä eller i soffan med en massa kuddar omkring sig. Man ser ju allt så mycket bättre då!! För hon är så nyfiken!! Oavsett om man har henne i famnen, eller om hon ligger på golvet, så går det där lilla huvudet fram och tillbaka hela tiden för att kunna kolla in allt runtomkring sig!! Varje dag blir portionerna med gröt större och igår natt sov hon faktiskt fem timmar, det tyckte mamma var skööönt!! Men ska det bli nån skönhetssömn i natt, så får jag nog slå in de där julklapparna nu och sen gå och lägga mig. Annars hinner hon väl vakna innan jag ens hunnit lägga mig i sängen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar