måndag 20 december 2010

Magisk vinternatt...

Kom nyss på att jag glömt ta in posten idag (Timmy påminde mig när han ringde från sjön och frågade om han fått nån post...), så jag och hunden tog en sväng till postlådan. Och jag säger bara en sak; VILKEN FANTASTISK NATT!! (Eller räknas det fortfarande som kväll?!) Det är kallt, -17, det är fullmåne och då förstås också stjärnklart. Det knarrade under skorna och snön gnistrade av månens sken.... oj vad Sverige kan vara vackert!! Visst är det lätt att gnälla på kyla och snö, men nog är det ändå helt fantastiskt med våra årstider?! Det var nästan en magisk känsla och det låter kanske märkligt, men känslan jag fick var HARMONI!! Efter att ha stressat runt nu i ett par dagar för att förbereda inför julen, så känns det som att det här var precis den energikick jag behövde!! Att jag sen inhandlat i princip all julmat och att alla julklappar är inslagna, gör inte kvällen sämre. Så ikväll inbillar jag mig att kudden kommer vara extra skön... Annars kan den ha en tendens att börja viska till en då man ska sova, om allt man glömt eller sånt man borde göra... Men i natt tror jag den kommer vara alldeles tyst :)) Godnatt!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar