onsdag 15 december 2010

Besök

Idag har jag haft besök av Lisa, som jag jobbade tillsammans med i stallet, och hennes lilla guldklimp Arvid. Det var långt över en månad sen vi träffades sist och vi borde nog träffas lite oftare, för vi har hur mycket som helst att tjöta om!! Sen är det väldigt roligt att få jämföra Arvid och Julia. Det skiljer ju bara tio dagar mellan dom, men han har passerat sju kilo för längesen och våran lilla tulta har precis passerat fem.... "Lite" skillnad kanske!


Första gången Julia och Arvid träffas i början av oktober och han var "lite" större redan då!!
 Bente och Mikaela passade också på att komma över från stallet för att få mysa lite med våra bebisar... Synd bara att Julia haft en riktigt, riktigt dålig dag :( Jag tror faktiskt inte att hon gråtit så här mycket nån gång förut och att någon annan än jag skulle få ta i henne var bara att glömma. Nej, det var till och med så illa att hon bröt ihop bara nån tittade på henne. Sen har den dåliga dagen fortsatt, så det tog då åtminstone 1 1/2 timme innan hon somnade in ordentligt.... Det är inte lätt att vara liten och inte kunna tala om vad som är fel, för jag har då inte kunnat lista ut det. Så det är bara att hoppas att det blir en bättre dag i morgon!!
Alvin är också lite ur form. Han skulle egentligen ha tränat innebandy idag, men kände sig hängig och trött och klagade på att han hade ont i hela kroppen då han kom hem från skolan. Så nu håller jag tummarna för att han inte håller på att bli sjuk!
För er som följt mig på FB, så kanske ni kommer ihåg att det gick en säkring och att pannan började larma förra gången Timmy var på jobb?! Idag var det dags igen.... och Timmy är förstås på jobb :)) Att byta säkring är ju inget större problem och nu visste jag ju dessutom hur jag skulle återställa pannan. Men nu börjar vi väl ana att det är något som inte är som det ska och vi tror att boven i dramat är vattenpumpen som nog sjunger på sista versen. (Låter kanske konstigt med nybyggt hus, men vi kör på gamla vattenpumpen som hörde till huset som stod här innan.) Vi har vetat om det, men tänkte ta tag i det till våren. Det känns inte så lockande att börja gräva och greja nu med tjäle i backen och arktisk kyla utomhus. Så det blir nog för Timmy att ta isär pumpen och renovera och smörja upp den då han kommer hem. Tur att man har en händig karl!! (Får hoppas att den inte brakar ihop innan han kommer bara...)
I morgon har jag inget speciellt planerat, men det ser väl ut som att man får förbereda sig på snöskottning!! Det är bra det kommer snö, för då bör vi väl kunna vara hyfsat säkra på att vi får en vit jul i år. Eller?!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar