måndag 13 december 2010

Måndagsmys

Visst är det härligt med lucia?! Och nu kan jag äntligen säga att julstämningen börjar infinna sig. För trots att det är gnistrande vitt och vackert ute och julpyntet plockades upp på första advent, så har jag av nån märklig anledning inte känt den där myskänslan som jag brukar ha innan jul, förrän just idag!!
Innan jag väckte Alvin i morse, hade jag gjort en brasa i kaminen och tänt alla levande ljus i huset. Så jag tror han tyckte det var riktigt mysigt att komma upp. Sen drack vi varm oboy, åt lussekatter och pepparkakor och kollade på luciafirandet på TV. En riktig toppenmorgon alltså!!
Julia var också uppe tillsammans med oss en stund, men inte ens skönsång på tvn kunde få henne att orka vara vaken nån längre stund sååå tidigt på morgonen. Utan hon somnade snart om och tyckte sen inte att det var dags att gå upp förrän klockan närmade sig nio!!
Idag har vi haft träff med föräldragruppen också. Vi har "egna" träffar, utanför BVCs regi, där vi turas om att träffas hemma hos varandra och idag kändes det faktiskt lite extra mysigt att ses. S hade också gjort eld i kaminen och tänt en massa ljus (funkar så länge inte nån av bebbarna lärt sig krypa...)och sen bjöd hon på lussefika. Det är skönt att få ventilera lite funderingar med de andra mammorna och sen är det ju så roligt att se hur dom små liven växer. Självklart växer Julia så det knakar, men jag märker det egentligen inte mer än på att hon börjar växa ur en del kläder. Det blir nåt helt annat med barn som man bara träffar ungefär en gång i månaden, då ser man hur dom drar iväg och även hur dom utvecklas.
Kvällen har ägnats åt mindre trevliga saker.. :( Under helgen fick jag veta att en incident i bussen till skolan förra veckan, slutade med att chauffören handgripligen gav sig på Alvin. Och jag vet att mitt barn kan vara ett riktigt "frö" ibland, men det finns inget i världen som kan rättfärdiga att en vuxen man ger sig på en liten pojke på ynka 30kg!! Så ikväll har det varit möte med den inblandade chauffören och ägaren till bussbolaget. Jag åkte dit med en ganska dålig känsla i magen, men med facit i hand så blev det en lyckat möte och alla inblandade gick nog därifrån nöjda med resultatet!! Känns skönt att kunna släppa det här, för det har tagit på krafterna att gå och fundera på sen jag fick veta det i lördags kan jag lova!! Så nu ser jag fram emot att lägga huvudet på kudden, utan att en massa funderingar ska ploppa opp och att jag kan sova lugnt!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar