söndag 15 juli 2012

Turbovecka!!

Oj, oj, oj vilken vecka det varit!! Besökarna har avlöst varandra i snabb takt och jag har knappt hunnit tvätta sängkläderna mellan övernattningarna :) Det har varit en väldigt rolig vecka, men jag skulle ljuga om jag sa att jag inte var trött. För jag är dödstrött och ikväll njuter jag av tystnaden och lugnet.... Underbart!!

Så hur har då turboveckan sett ut??

Jo, i tisdags kom svärmor med man hit och parkerade sitt husvagnsekipage på gården. (Myyycket försenade efter en punktering, med tomt reservhjul, trasig domkraft och ett fälgkors som gått av.... Allt som kunde gå fel, hade med andra ord gått fel!!) På onsdag morgon packade dom ihop och åkte vidare mot Mora.... En riktig blixtvisit kan man säga och jag hann faktiskt inte ens få upp kameran :)

Onsdag efter lunch dök Per med familj upp. Kvällen ägnades åt grillning, krocket och Kinect. På torsdagen började vi med Mariebergsskogen, fortsatte med shopping och avslutade med thaimat (Lagad av Lek förstås) och sen mer Kinect. På fredag styrde dom kosan mot Malung igen och "byttes av" av en annan familj därifrån!

För på fredag kväll kom Magnus med familj och vi körde en favorit i repris, nämligen grillning :) Spelade lite kort och sen var det dags för sängen.... för att vila upp sig inför lördagen!! Då var vi nämligen på Leklandet och busade järnet :)) Sen tog besökarna med sig Alvin som shoppingguide och vi andra åkte hem och slappade en stund. Kvällen blev av förklarliga skäl lugn och det blev hyfsat tidig sänggång... skönt tyckte alla, både stora och små :)

Efter lunch idag så åkte gästerna och det var dags att försöka röja undan lite här hemma: Disk, tvätt, städa och framförallt så skulle det packas..... Men jag gav upp, orken tröt och humöret var i botten. Så Timmy och Alvin fick åka till Malung själva!! Jag och tjejerna är kvar hemma och njuter..... Framförallt Julia skulle jag vilja säga, för hon var så lugn ikväll och somnade utan krångel... för första gången den här veckan!! Ibland behöver det bara få vara vardag en stund, så man hinner landa och sen ladda inför nya äventyr!! ;)

Kinect har nåt som passar alla! Här dansar Lek zumba!!
Per springer ett häcklopp :)
Klara hittade en ny favorit; hoppgungan!!
Timmy är djupt koncentrerad på att krocka undan Pers boll!
En tur till Leklandet och då vill förstås även Alvin vara med... och det gäller att ha tungan rätt i munnen!
Även om det är väldigt roligt, så behöver man vila ibland. Tröttast var nog Magnus och svettigast Hans-Mickel. Ailin hade lånat lilla Amanda för att träna inför tillökningen i september :)
Även ett energiknippe som Julia behöver en paus och lyssnar gärna när pappa läser en bok <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar