onsdag 11 september 2013

Rutin

Japp, även semesterns annorlunda vanor blir till slut rutin!! Jag skulle nämligen ljuga om jag försökte inbilla er att första dagarna varit nån dans på rosor :-) och det som varit den största utmaningen har varit måltiderna! Hemma försöker vi äta på någorlunda regelbundna tider, men här är det omöjligt att hålla sig till detta. Jag misstänker att en del av kaoset kan skyllas på allt annat än lugna föräldrar.... Men jag lovar att det är svårt att vara iskall då barnen skriker och i ren frustration kastar mat omkring sig. Till slut insåg vi dock att vi är långtifrån ensamma om att ha det så här och att det finns barn som är sju resor värre än våra... Och då vi äntligen kunde börja slappna av, så fungerar det också bättre med ätandet! Sen spelar det säkert in att hela familjen börjat lägga sig till med en annan dygnsrytm: I morse klev vi inte ur sängarna förrän kvart i nio och då blir det naturligtvis enklare att anpassa sig efter de spanska mattiderna ;-)

Vädret är fortfarande av växlande karaktär, men vi slipper i allafall regn dagtid. Men dra mig baklänges vad det har åskat natten till idag!! Hörde hur barnen i grannlägenheten vaknade och skrek som galna. Tur att våra sover som stockar!!

Än så länge är vi mer nöjda över lag med den här resan än den vi gjorde till Turkiet för ett år sedan, vi får se om det håller i sig "hela vägen"!!

2 kommentarer:

  1. Vet precis vad du menar!! Första dagarna är som sagt skit jobbiga....men nu ska du se att ni får till en skön rytm de andra dagarna...:-)

    SvaraRadera
  2. Små tycks inte förstå vad semester är alla gånger :-). Styrkekram

    SvaraRadera