torsdag 4 juli 2013

Hemma igen!!!

Sent igår kväll klev jag ur bilen hemma i Karlstad igen och jag lovar att det var såååå skönt!! 


De sista dagarna i hembyn blev en aning hektiska: En sambo som hamnade på akuten och vi visste inte om det skulle bli akut operation eller inte. Alltså visste jag inte heller om jag skulle behöva kasta mig i bilen och åka hem... Nu ska det, om läget inte förvärras, bli en planerad operation inom nån månad och jag kunde alltså stanna kvar och jobba mina dagar som planerat. 
Samma kväll var det premiär för ljusvisning hemma hos min mamma. En lyckad kväll med nöjda gäster och en mycket nöjd värdinna!!
Skulle till T och lämna tillbaka visningsprodukterna jag lånat (orkade inte släpa med mina egna väskor uppöver) och som det så vackert heter; "det är lätt att tiden flyger iväg då man har trevligt". Och jag måste säga att jag är mer än nöjd att jag lyfte luren och frågade om just hon ville rekrytera mig när jag skulle börja sälja. För det är verkligen en förmån att ha fått lära känna ett sånt sprudlande energiknippe och en sån inspirationskälla!! (Om du läser detta T, så ska du veta att du är verkligen "en på miljonen"!!!)
Sent blev det innan jag kom i säng :-)

Sista dagen på jobbet och massor av förberedelser inför vecka 29 och den stora Dansbandsveckan. Det är många par skor som ska säljas den veckan och då gäller det att allt är på plats för att det ska flyta på så smidigt som möjligt :-)

Efter en del pyssel, så kunde jag äntligen påbörja resan söderut!! Kommer till Värnäs och jag undrar: Hur har någon tänkt, då de håller på med beläggningsarbeten med vakter just vid denna helg på året?! Hurså, kanske du tänker?! Jo, det är rallycross EM i Höljes och jag skulle tro att det är en av årets mest hektiska trafikhelger på de här vägarna. Och om det brukar vara köer och kaos annars, så vill jag inte ens veta hur det kommer att se ut den här gången....

Och på tal om Höljes.... Jag mötte många som var på väg uppöver och nånstans i maggropen så kände jag; jag skulle också gärna vara där. Speciellt nu då det verkar bli toppenväder till helgen!!! Ett annat år kanske......
Här hade jag gärna befunnit mig till helgen....



  
Väl hemma, så var det dags för lägesrapport. (Förutom en blixtvisit förra veckan, så hade jag ju inte varit hemma på nästan två veckor!!!) Hur har det varit här hemma, nåt särskilt att tänka på och framförallt hur nytillskotten ska skötas?! (Kycklingar! Berättar mer i ett annat inlägg!)
Och varför denna "genomgång"? Jo, för tidigt i morse så åkte sambon nämligen på jobb... Ingen risk att vi nöter på varandra den här sommaren inte! Först jobbade han två veckor och sen jag i två och nu åkte han igen.... Ska väl inte klaga, för vi har valt det själva. Men i efterhand så; hur tänkte vi där egentligen?? Jaja, vi får försöka hitta på nåt trevligt när han kommer hem igen!

Nu ska jag gå ut och stänga in de nya familjemedlemmarna för natten och sen blir det sängen!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar