måndag 15 juli 2013

Gårdag med guldkant!!

Borde ha skrivit inlägget igår, men det blev lite sent, så jag delar med mig idag istället!!

Igår började dagen lite molnigt, aningen kylslaget och med en blöt uteplats efter nattens regn. Lite mer kläder än vanligt på barnen då vi gick ut på förmiddagen, men vad gör väl det när det finns VATTEN i mängder att plaska i?! Båda tjöt av skratt och ingen av dem var särskilt nöjd då jag ansåg att "isbitarna" behövde gå in och få på sig något varmt och torrt :-) 
 
Två riktiga busungar.... Så mycket kärlek i mammahjärtat <3

Redan före lunch kom dock den älskade solen åter på besök och det kändes som ordningen var återställd!! Shortsen på och ut i solskenet alltså!!

Sen till kvällen, då det var den som innehöll den där guldkanten: Goda viner och gott tilltugg tillsammans med härliga vänner, som dessutom bor på cykelavstånd, inte illa alls!! Vi har inte träffats så ofta, men efter gårdagskvällen, så har jag en känsla av att det kommer att bli ändring på den saken....
Mycket prat och skratt och det verkar som vi har någorlunda lika humor och att vi delar många värderingar kring både stort och smått! En bra grund att bygga vänskap på alltså ;-) Sen en sån viktig sak som att ingen av oss dricker rosé, måste ju nästan göra att vi är som skapta för varandra?! För visst är det väl så att "alla" verkar avguda den drycken just nu? Ingen av oss har i allafall kunnat hitta storheten i det rosa drickat.....
Som sagt så blev det ganska sent innan jag kom hem, ganska trött, men ändå full av energi! Och vinet till trots, så var jag pigg och glad då barnen väckte mig i morse och inte ens minsta spår av huvudvärk gick att finna. En bra start på dagen alltså!!!

1 kommentar:

  1. Ja det var jättemysigt :)) måste vi göra om snart!! Och inte med rose' utan snarare med en dunk eller hur va det nu ;) kram från M från andra sidan!

    SvaraRadera