söndag 30 juni 2013

Dagar som springer förbi....



Oj, så fort den här veckan flög förbi :-) Jobbat alla dagar (utom idag då ju butiken är stängd) och har även sett till att hålla mig sysselsatt på kvällarna!

Onsdag: Middag i grannbyn med en riktig toppenvän... Balsam för själen!! Både småpratet i timmar och den goda maten på tallrikarna. Selins levererade, som vanligt!!
Torsdag: En nätt liten tur Malung-Karlstad tur och retur efter jobbet... Ytterligare en bil skulle köras norröver, så jag tog familjebilen med tjejerna i baksätet och sambon fick ratta vrålåket ;-)
Fredag: Middag på tu man hand med sambon på nygamla restaurangen i byn. Riktigt bra mat till rimlig peng, så jag kan verkligen rekommendera ett besök på Sandbäcks, som nu drivs i ny regi!!
Lördag är ju kortdag på jobbet och resten av dagen spenderades med småtjejerna! Det är inte bra att behöva längta alltför länge va? ;-) Och jag vet inte om det var inbillning, men nog händer det en del på en knapp vecka, speciellt då jag tittar på Amanda... Och där fick jag en hint om hur Timmy upplever det efter två veckor borta från busfröna!!

Idag har jag besökt en gammal faster, 80+, men jag lovar; still going strong! En riktig "krutkärring"!! Får jag vara så pigg och rask, då kan jag också tänka mig att bli riktigt gammal!! Full av planer, bland annat är redan höstens shoppingresa till Ullared bokad. Och samma år som hon fyllde 80, så gjorde hon sin första resa till Thailand! Visst är det underbart?!

Kommande veckan blir lite annorlunda mot vad som var planerat, men inte mig emot!! Istället för att vara kvar i Malung och jobba ända till lördag, så kommer jag att åka hem till Karlstad redan på onsdag och det ska bli skönt!! Jag kände redan igår att en veckas jobb hade varit tillräckligt.... Jag har nog vilat mig tillräckligt från mitt vardagsliv nu :-)
La familia..... Jo, jag är nog redo för familjelivet ett tag till nu :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar