fredag 18 januari 2013

Vikten av att planera och INTE!!

Med två småbarn, så krävs det en del planering då något ska göras. Speciellt om det handlar om såna saker som barnvakt för att jag och sambon ska få egentid för första gången på evigheter!! Så därför tillfrågades barnvakten för länge, längesen och valet av restaurang för intagande av middag hade även det planerats noggrant. Men... MEN.... med två småbarn så är det också väldigt, väldigt svårt att planera nåt, då det kan hända så mycket som kan kullkasta den noggranna planeringen.....
Och det är precis vad som hänt oss på Lövberga den här helgen!
Jag och Timmy skulle åka till Sälen, bara vi två.... Äta en underbar middag, i lugn och ro. Inte dela med sig av maten till någon, ingen som behöver matas, inga blöjor som plötsligt måste bytas mitt under intagandet av måltiden..... Bara lyxen att få (hinna) äta medans maten fortfarande är nylagad och varm!!
Vi skulle bo kvar där uppe. Sova hela natten och sen även få äta frukost i lugn och ro.... Ja, ni hör ju ungefär hur mycket jag hade sett fram emot det här??!!

Nu blev det ingen resa.... Jag har legat i influensan under veckan, men har frisknat till och är på benen igen. Timmy är förkyld, men inte värre än att han orkar vara uppe och till och med varit ute och skottat snö! Men det är barnen, eller framförallt det minsta barnet, Amanda. Hon är inne på sin sjätte vecka med hosta nu och då är var det väl kanske ingen överraskning att influensan snabbt kopplade ett hårt grepp om henne... Hon är något bättre, men långtifrån bra och som en liten extra bonus, så har även Julia börjat snora idag. Barnen behöver med andra ord vara hemma och ta det lugnt och den planerade ensamtiden får skjutas på framtiden.... Med lite tur kanske vi lyckas få allt att klaffa till sommaren eller så.... Funderar dock starkt på att inte planera så långt i förväg, utan bara försöka vara lite spontan och åka med kort varsel istället. Vi får väl se hur det går?!

Fy vilket bittert inlägg, jag vet, men jag tänker inte be om ursäkt för det. Jag tänker inte sticka under stolen med att jag är besviken, för det är ju just precis det jag är!!!!!

I morgon ska jag försöka sätta på mig de positiva glasögonen då jag vaknar och jag vet ju att jag har en del roligheter att se fram emot. Så om inte det också går i stöpet, så kanske ni kan få en trevligare rapport från min snurriga verklighet nästa gång jag får en stund över för att skriva!!

1 kommentar:

  1. Åh nej va trist
    Man behöver så väl den där enstaka lyxiga utflykten och då jag tycker du med all rätt kan vara besviken. Det hade då jag varit !!!
    Kramar

    SvaraRadera