söndag 27 januari 2013

Lugnet!!

För tillfället är det helt otroligt tyst här hemma! Det är ganska ovanligt vid den här tidpunkten och ännu ovanligare att det faktiskt varit så här tyst i lite drygt en timme!!

Två trötta flickor somnade nämligen utan några större protester och grabbarna i huset är på bio. Och det har gett mig en massa fördelar :)
Jag har fått pyssla med tvätten i lugn och ro, jag har betalat räkningarna (i normal tid på dygnet för en gångs skull!!), jag har läst en massa bloggar och till och med hunnit med att kommentera ett par och sist men inte minst; jag hinner blogga själv!!

Det har faktiskt varit en ganska bra söndag över lag! Har tagit det ganska lugnt och kollat på lite skidåkning och skoteråkning på tv. Sambon har fixat ett, i det närmaste, tätt avlopp i ett av badrummen. Grabbarna hjälptes åt med middagen och jag kan säga att resultatet, planksteken, blev alldeles underbar!! 

Jag har även hunnit med en kort promenad i det intensiva snöandet. Måste försöka ta det lugnt, då jag fortfarande känner av den där förbaskade fogen då jag gör något olämpligt. Och idag insåg jag att underlaget, en hel del slirig nysnö, kanske inte var det ultimata och därför vände jag efter en stund. Det motsvarar inte riktigt definitionen "stabilt underlag", som sjukgymnasten rekommenderade :)) Men i lagom mängder så ska det ändå inte vara nån fara!! Behöver verkligen börja röra på mig, det ska jag villigt erkänna. Och nånstans måste jag ju börja!! Och som en bonus, så gör frisk luft underverk för humöret och orken. Så nu måste jag försöka göra dessa promenader till en vana. Kanske inte är det lättaste då Timmy är borta, men jag får ta det på dagtid de dagar Julia är på dagis, då jag åtminstone bara behöver ta ett barn med i barnvagnen!! Eller också kanske jag kan muta min son, så att jag kan gå ut då tjejerna somnat på kvällen..... Jag ska nog lösa det på ett eller annat sätt!!

I morgon är det måndag och ännu en ny vecka... tycker inte riktigt att jag hänger med! Nu hoppas jag att barnen (och vi vuxna också för den delen) håller oss hyfsat friska, för jag har en hel del jag behöver hinna med innan det är dags för sambon att dra på jobb på fredag!! Vi får se, vi får se!

Jag har tänkt att jag ska börja avsluta vissa av mina inlägg med nåt litet ordspråk. Jag gillar såna och då jag hittar nåt som passar, så kommer jag att dela med mig!! Så för er som tycker att sånt är blahablaha, ni ska i fortsättningen inte läsa mina inlägg till slutet ;) Ni andra får gärna läsa vidare! Idag har jag hittat ett som jag tycker passar in bra, med tanke på mina intentioner att ta steget mot ett hurtigare liv:

Små möjligheter är ofta början till stora bedrifter.
                                                   Demosthenes

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar