lördag 26 januari 2013

Plötsligt händer det!!



Tyvärr är det inte någon trissvinst jag tänker berätta om, för vinna pengar verkar inte vara min grej :) 
Men däremot så kan jag plötsligt publicera inlägg från mobilen!!! Tryckte lite slött på bloggerappen igår, tog en bild och skrev några rader. Tänkte att jag kan väl försöka en gång till..... och se på fasen, det gick!! Nu blev bilden alldeles för stor och hur jag ska fixa det har jag ingen aning om, men sånt går ju att ordna efteråt. Och jag är väldigt nöjd, för nu blir det ju så mycket enklare att dela med mig av min vardag!! Jag är nöjd alltså!!

Nöjd är jag också med gårdagskvällen. För första gången på evigheter (läs cirka tre år ungefär) så satt jag och njöt av ett glas rödvin och några goda ostar. Det smakade alldeles förträffligt!!
 Photo: Fredagsmys.....



Men vilken konstig känsla det var att gå in på Systembolaget! Det var så länge sen jag gjorde några inköp i den affären, så det kändes som jag gjorde nåt förbjudet rent utav :) Och vilsen kände jag mig! Dels hade naturligtvis butiken genomgått en ansiktslyftning sen jag var in där sist, vilket resulterade i att "min" hylla inte alls var där jag trodde och sen visste jag ju inte alls vad jag skulle köpa?! Fick bli ett par säkra (gamla) kort (Rioja funkar ju alltid!), men visst hade det varit roligt att testa nåt nytt! Så är det nån som har nåt tips på goda rödviner, så tar jag tacksamt emot dessa!!


Nu ska jag dra på mig kläderna och åka ut på lite shopping. Tänkte passa på innan kaoset är totalt, för kaos är precis vad det är i affärerna en lördag efter lön! Jag brukar undvika att handla dessa dagar, men idag måste jag ut och direkt butikerna öppnar, brukar det vara helt ok faktiskt!

Ha en bra lördag alla där ute!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar