onsdag 2 januari 2013

Årskrönika 2012, del 10-12

Oktober

Från värme i Turkiet till ett gråkallt Sverige. Det var bara att gilla läget, pälsa på sig och ut och njuta av höstluften!!

Amandas första tur i sjukbil.... Då mina fogproblem gick från illa till en total katastrof, så blev det en resa till lasarettet. Och då liten fortfarande ammades, så var det inte mycket annat att välja på än att ta henne med!!

Smärtstillande och kryckor blev mina följeslagare en tid. Men efter några veckor kunde jag ställa ifrån mig extrabenen och än en gång konstatera att det är nog klokt att lyssna när kroppen säger ifrån..... Innan det går för långt!
 November


Vad gjorde vi egentligen i november?? De enda bilderna jag kan hitta i "arkivet"är från Amandas dop och det är ju inte så bara... En härlig tillställning med nära och kära och fantastisk mat och fika efteråt!! En dag att minnas!!
December
 
Att träna på plankan gör en stark, det vet Amanda :)

Så stark att hon efter ett par dagar reste sig i sängen och det blev dags att montera ner botten!!

I december ska det bakas och här har jag hjälp av min alldeles egna lilla sockerbagerska!

Resultatet blev ju strålande!! (Tackar "Tigrinnan" för tipset!)

Julia dekorerade förstås ett pepparkakshus också!

Några dagar spenderades i Dalarna och i Grimsåker passade Julia på att klä ut sig. Har ni sett en sån söt cowgirl nångång?!

I Mora var Julia på julmys på biblioteket och där fick hon träffa tomten! (Ni ser vilken tomtenissa som sitter vid tomtens fötter va?)

Farmor var förstås med och det dansades långdans!

Massor av snö kom det och då måste det förstås byggas en snögubbe. Just här hade Julia fått hjälp av sin snälla storebror!!

Och snön fortsatte att vräka ner och det såg ut precis som det bör göra i december.

På årets tredje sista dag fick vi fortfarande njuta av det vita och jag gav mig ut och skottade snö. Mycket nöjd över "salsgolvet" jag skapat gick jag och la mig den kvällen..... För att vakna upp till plusgrader och regn nästa dag och fick se vinterlandskapet förvandlas till en livsfarlig isbana istället :(

Grannen C och hennes dotter kom över och nyårsaftonen firades lugnt och stilla i goda vänners sällskap. Amanda myser i C´s famn och dagen till ära har det lilla bustrollet på sig festklänningen!!

En nyårsbjudning i all sin enkelhet, men RACKARNS vad gott vi åt och drack!! Till efterrätten fick glassmaskinen gå sin premiärtur och jag som älskar citronsorbet, hamnade i himmelriket. Den maskinen kommer att få jobba hårt framöver kan jag lova ;)
Ännu ett år att lägga till handlingarna. Nu är det bara att ladda inför ett nytt och se vad det kommer att bjuda på!!
God fortsättning på er alla!! 

1 kommentar:

  1. Åh va kul med årskrönika !!!!!!
    Duktig du är
    Ser fram emot många inlägg 2013
    Kram

    SvaraRadera