onsdag 21 november 2012

Efter regn kommer solsken!!

Det behövs inte så stora händelser för att ge humöret en skjuts i rätt riktning!! Tanka energi är så otroligt viktigt och alla har vi väl olika sätt att ta till?! 
Goda vänner har ju oftast en förmåga att kunna fylla på en tom energibehållare och jag har haft förmånen att få träffa många såna de här senaste dagarna!!

I söndags kikade Sofie och hennes kille Robin förbi på en fika. Sofie är en av mina "gamla" elever från Forshagaakademin och för att verkligen ge mitt ego en riktig boost, så visst måste det väl vara ett gott betyg att mina elever håller kontakten med mig efter flera år?! ;)
Amanda myser i Sofies knä


I måndags blev det sen dubbel dos av goda vänner då både Camilla och Lisa hälsade på. Jag kan lova att det är sååå skönt att ha lite vuxet sällskap vid middagsbordet, är ju inte så bortskämd med det under de veckor Timmy är på jobb....

I tisdags morse klockan 7 ringer telefonen och det är Tania. Hon undrar vad jag vill ha till frukost och säger att det bara är att dyka upp när det passar!! Vilken underbar överraskning sådär på årets tråkigaste dag och allt!! (Nämndes på radion att det var så, då tisdagar tydligen är tråkigast enligt en majoritet av svenska folket, november den överlägset värsta månaden och sen är alltid veckan före lön döstrist, därav slutsatsen att just den här tisdagen är den allra tråkigaste på hela året..... Hm, jag kan nog tänka mig värre dagar.)
Så efter att jag lämnat Julia på dagis, så gasade jag Sharanen mot Skattkärr och ett dukat bord, massor av levande ljus, en sprakande brasa och sen på det; en hel förmiddag med surr om både ditt och datt. Om vi löste några världsproblem? Nej, kanske inte, men nog tror jag att vi var och nosade på åtminstone att par av dem :))
Den härliga frukosten som Tania hade dukat upp!!

Så fulltankad av energi, så lyckades inte ens en krånglande tvättmaskin igår kväll få mig ur balans!! Mitt i ett program så stannar eländet och en felkod tänds, "F04" blinkar det oroväckande i displayen... Kollar upp vad det betyder och följer sen noggrant beskrivningen för hur jag ska gå tillväga för att lösa problemet. MEN, inte vill maskinen fungera för det. Tittar lite uppgivet på den stora tvätthögen och funderar över hur jag ska få alla kläder rena utan tvättmaskin?? Men två småbarn och en tonåring, så är just den prylen ganska helig!! Stängde helt enkelt av eländet och gick och la mig.
I morse när jag vaknade, så gick jag till tvättstugan igen. Bad en bön till tvättmaskinsgudarna och tryckte andäktigt på startknappen...... OCH DEN FUNGERADE!!!! Jag antar att den bara behövde en liten paus från sitt hektiska liv, precis som sin "matte", för sen har den fungerat felfritt hela dagen!

Snart är det dags att äntra bingen och sen får vi se vad morgondagen kommer bjuda på för trevligheter!! 

Godnatt!!

(Hm, såååå bra fick det alltså inte gå.... Hade tänkt publicera några bilder, men det visar sig att jag använt upp mitt gratisutrymme! Får kolla på det i morgon, så tyvärr, inga bilder den här gången.) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar