lördag 17 november 2012

Känsliga läsare varnas!!!

Då vi kom hem från Turkietresan, så upptäckte vi att vi fått inneboende i bilen!!! Någon eller några hade nämligen kalasat på resterna av frukosten som vi ätit i bilen på väg till Gardermoen :) Om råtteländena bott där redan innan, eller om de flyttade in under tiden bilen stod parkerad i Norge, det får vi aldrig veta!! Svensk eller norsk, så har det inte känts så fräscht att ha såna husdjur i bilen...
Det har ju dessutom gått ganska lång tid nu och den planerade musjakten har hela tiden skjutits på framtiden, men i eftermiddags bad jag Alvin att ladda ett par fällor med älgkorv och ställa ut i bilen!
Och det gav minsann utdelning direkt och första musen är nu förpassad till mushimlen :) YES!!! Jag skriver “den första“, då jag hört nånstans att finns det en, så är det minst åtta. Den som lever får se, för fällorna kommer att få stå där varje natt ett bra tag framöver!!
Jag är ledsen, men trots att jag är en stor djurvän, så finns det vissa djurarter som jag inte visar någon som helst sympati för!!

3 kommentarer:

  1. Men shit! Hur kom de in??
    Hua...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hm, jag får anta att det finns nåt litet rosthål nånstans där äcklet/äcklen krupit in..... Urk!!

      Radera
  2. Fy 17
    Äckligt så låt dem förintas

    SvaraRadera