fredag 2 september 2011

I morgon är stora dagen!!!!

I morgon ska minstingen i familjen fira sin ettårsdag!!! Oj, oj, oj.... vart har det året tagit vägen??!! Har jag ens hunnit dra efter andan ordentligt efter förlossningen??!! Haha, ja, ja, alla föräldrar vet vad jag pratar om :))
Så i morgon blir det förstås kalas och nu undrar jag..... Är det verkligen nödvändigt med tårtbuffé med överstylade tårtor, tusen sorters fantastiska kakor av både den mjuka och den hårda sorten och bullar med ett par tre olika sorters fyllning?! Herregud, jag känner att barnkalasen har blivit rena hysterin!! Det här ska ju vara JULIAS dag och just i år så är jag tämligen säker på att hon skiter fullständigt i vad som serveras i fikaväg....... När hon blir större ska det självklart bli jätteroligt att göra fina tårtor som hon jublar över, men måste det vara fika i överflöd???? Får lite lätt ångest när man läser om andras barnkalas..... borde väl inte. Jag säger inget ont om dom som serverar sina gäster alla dessa läckerheter, många tycker ju att baka är det roligaste som finns!! MEN, jag känner en viss oro.... Mina gäster kanske också förväntar sig samma storslagna bjudning även på det här kalaset och blir besvikna över det lilla som bjuds hos oss.... Tja, vi får se.... Får väl göra tårtan riktigt, riktigt god för att kompensera!! :)
Nej, borde inte jämföra sig med andra, jag vet. Får gå och lägga mig och jobba på det i morgon. Godnatt!!

2 kommentarer:

  1. Instämmer! Visst har det blivit en kalashysteri! Men vi hakar inte på trenden utan gör det enkelt. Kalas på bowlinghallen med fika för kompisarna o. tårta för släkten. Lika alla år - ett vinnande koncept. När de minsta ska firas gör vi det hemma med släkten. Tårta. Fiskdamm. "Fri lek".

    SvaraRadera
  2. Glömde det viktigaste..
    GRATTIS JULIA! =)

    SvaraRadera