torsdag 22 september 2011

Vilken mamma......

Idag har vi haft en riktig mysdag jag och Julia! Febern är (var) borta, matlusten tillbaka och hon har varit mycket piggare. Så jag antar att det kanske var just detta som gjorde att jag glömde (eller kanske förträngde???) att det var dags för vaccination idag??!! Vi satt i soffan och kikade på fåglarna utanför fönstret och Julia hade en lång utläggning, på sitt språk, om dom lustiga djuren utanför rutan. DÅ plötsligt slår det mig, DET ÄR TORSDAG!! Vaccination! Kollar på klockan och inser att jag har cirka 40 minuter på mig att få i Julia ett mellis, försöka göra mig själv någorlunda respektabel, få på Julia rena kläder och sen åka in till Skåre. Bråttom?? Jo, det kan man väl säga utan att ljuga!!
Men jag lyckades och med ett par minuter tillgodo så stormade vi in på BVC :) Så nu har hon alltså fått sin ettårs-spruta och med det kom förstås..... febern igen :(( Ska erkänna att jag börjar bli fruktansvärt less på feber nu, för dom två sista veckorna har det varit VÄLDIGT mycket av den varan.... Mest synd tycker jag förstås om Julia.... Då hon fick förra sprutan så blev hon riktigt risig och jag känner att det vore skönt om hon kunde få slippa det den här gången! Vi får se....
Men hur trött och ledsen liten än är, så finns det nån som nästan alltid lyckas få henne på gott humör. Och det är den stora idolen BRORSAN!!! Just nu är han allra roligast när han kan användas som häst :))

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar