fredag 16 september 2011

Till slut så.....

Idag hade jag planerat!! Besök av Arvid och hans härliga mamma och dessutom skulle jag hinna med lunch med goa vännen från Malung. En dag att se fram emot med andra ord...... MEN det blir ju sällan som man planerar!! Efter två spyor från Julia på morgonen, så var det bara att avboka. Och det kändes förstås surt!! Lite besviken och bitter, dels hade det varit roligt med lite vuxet sällskap och sen hade jag önskat att Julia hade fått vara frisk.... Hon avslutade förra veckan och började den här med feber. Orsaken till detta var en tand och jag drog en lättnades suck när den äntligen tittade fram på tisdagen och febern försvann!! Igår var hon återigen extremt trött och jag började förstås ana att nåt var på gång. Och jag fick ju rätt!! Nu har hon inte kräkts mer, men däremot har hon lite drygt 38 i feber.... Kanske nån mer tand på gång??!! Vi får se, vi får se!!
Då jag hade planerat lunch ute idag, så skulle det ju även passa utmärkt att passa på att fylla på frysen, kylen och skafferiet då.... hade jag tänkt. Så gissa om jag är tacksam över att jag har en underbar son här hemma??!! (Jag behöver väl inte nämna att sambon är på jobb??!!) När Julia sov eftermiddag, så kunde jag åka iväg lite snabbt och uträtta det jag skulle. GULD VÄRT!!!
När jag sen kommer hem, så vill Alvin baka. Inte mig emot :)) Så jag har blivit bjuden på alldeles underbara kladdkakemuffins. Vilken kille va?????
Till middag gjorde jag en kycklinggryta som blev riktigt god. Det är inte alltid det blir som jag förväntat mig när jag testar ett nytt recept, men det här var kanon!!
Så med facit i hand..... Trots att dagen började ganska illa och jag kände mig lite ledsen över detta, så blev det trots allt en ganska bra dag ändå!!
Men nu är det väl bäst att gå och lägga sig, för sjuka barn och nattsömn brukar kunna bli ett spännande kapitel. Vi får se i morgon hur det avlöpt!!
Godnatt på er alla!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar