onsdag 26 juni 2013

Träningsvärk i örat!!

Träningsvärk i öronen låter väl som en åkomma som passar in på de flesta som har barn hemma?! Men i mitt fall orsakades det hela av nåt helt annat:
Jag skulle springa ut till bilen på baksidan av jobbet, då jag hör en av kommunalarbetarna (som tydligen också "parkerat" på butikens baksida) säga: "No smäll ä". (Översatt; nu smäller det. För läsare som eventuellt inte behärskar malungsmål...) Och sen......

Stenar flög; över hela huset som inrymmer bland annat min arbetsplats, ända till byns apotek, mellan husen och ut på gågatan och hyresgäster i husen runt omkring fick stenskott på rutorna i lägenheterna.... Och jag, jag fick förbaskat ont i mitt vänstra öra!!!! Ett experiment att spräcka Grönlandsparkens fontän misslyckades brutalt!! Idioter är väl det enda ordet som jag tycker är på sin plats!! Och tur att inte nån träffades av de här stenarna, hur hade det kunnat sluta??!!

Tre timmar senare värkte örat fortfarande och jag tyckte att det var bäst att kontakta byns vårdcentral. Och domen löd alltså; träningsvärk i örat??!! Sitter visst en liten muskel där inne som drar ihop sig då örat utsätts för höga ljud och vid så här extrema ljud, så kan muskeln tydligen förbli spänd ett tag, alltså en sorts träningsvärk :-) Haha, ja vad ska man säga??!!

Direkt efter jobbet åkte jag norröver för att gå på "plastparty". Har verkligen saknat Tupperware´s spritspåse och då en bekant la ut det här evenemanget på FB, så var jag snabb att bjuda in mig, så att jag kunde beställa en ny sån. En produkt jag verkligen rekommenderar om ni brukar använda sprits, bättre går inte att få tag på helt enkelt!!!

Då jag ändå befann mig i Fössbyn, så kunde jag förstås inte låta bli att springa in och hälsa på hos familjen G-M!! Där blev jag sittande ända till halv elva och jag och K har ventilerat allt mellan himmel och jord :-) En go vän och jag är så glad att vi tagit upp kontakten igen!! Hoppas på nån mer "tjötstund" innan mina jobbveckor häruppe är slut!!

Nu är det väl dags att säga godnatt, för i morgon är det arbete som gäller igen och på kvällen vankas det trevligheter.. igen :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar