torsdag 2 augusti 2012

Dagarna rullar på!

Flera dagar med riktigt sommarväder är fint som snus!! Även om jag nu inte hunnit få så många strålar på min bleka kropp, så känns livet så mycket bättre när solen skiner!!

Sol och värme innebär dock invasion av insekter! Bromsar och "vanliga" flugor är överrepresenterade och det finns ju ett vackert talesätt: "En fluga gör ingen sommar.." Kan väl vara sant, men en fluga i sovrummet när man ska sova, kan i allafall göra mig vansinnig! För finns det nåt som kittlas värre än när en fluga promenerar omkring på ens kropp??? Och till råga på allt, så försvinner ju dom små rackarna så snart flugsmällan kommer fram! En envis sate fick jag inte död på förrän efter klocka fyra en natt.... Gäsp säger jag bara!
Flugor i överflöd gör i allafall nån glad och det är förstås insektstokiga Julia!! Lyckan är total när hon hittar en halvdöd, icke flygfärdig, fluga på golvet nånstans :) Då bär hon runt den ett tag och vill gärna visa upp sitt "fynd", innan hon till slut endera släpper ut den eller spolar ner den i toaletten :))
Titta "fluban"... Ja, vad ska man säga??!! :))
Amanda har varit krasslig och det innebär att inte bara flugorna är orsaken till den senaste tidens sömnbrist! Men nu tror jag, peppar, peppar ta i trä, att hon börjar pigga på sig och det vore skönt om vi alla fick vara friska och krya ett tag nu!! Vore skönt att kunna åka hem till folk eller bjuda hem nån, utan att vara orolig för att sprida förkylningsvirus omkring sig!!

Alvin blev kvar i Malung och honom har jag alltså inte sett på ett bra tag nu.... och det är klart att jag saknar... Men huvudsaken är väl att han har det bra och det låter som han trivs hos farfar och Lisa!! Han åker båt, fiskar, cyklar och umgås med kompisar utomhus!! Och jag är faktiskt riktigt imponerad, att den annars så dataspelsberoende tonåringen (vars värld kan rasa samman om han inte får spela dator en eftermiddag) klarat sig utan sin "burk" i flera veckor nu!! Får se när jag får hem honom igen, så att "barnaskaran" blir fulltalig igen!! 

Nähäpp, ikväll/natt, blev det datorns fel att det blev för lite sömn ;)) Så nu gör jag väl bäst i att gå och krypa ner och se till att få några timmars sömn!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar