söndag 19 augusti 2012

Saknad!!!!

Nu börjar det verkligen kännas att jag inte träffat äldsta barnet på flera veckor...... och jag tycker att det börjar bli dags för honom att komma hem nu!!
Igår blev det också uppenbart att även Julia saknar Alvin väldigt, väldigt mycket <3 
Vi hade nämligen bjudit över en familj som bor på andra sidan riksvägen på middag (Har bott så nära, så länge och med så mycket gemensamt, men inte börjat umgås förrän nu.... märkligt...). Dom har tre barn, två pojkar och en tjej (Tjejen ligger i ålder mellan Julia och Amanda, så gissa om det kommer bli en riktig liga om några år... Hehe.) och dom var förstås också var med.
När vi hade ätit, så satte sig killarna i soffan och kollade på tv och Julia kröp upp och satte sig nära, nära.... ja, helst skulle hon ha suttit i knät på en av dom..... Så hon kommer också bli jätteglad när storebror väl dyker upp igen!!
Fyra av dom fem barn som fyllde huset med skratt och bus igår :) Amanda sov och fick därför inte vara med på bild!!

Efter maten passade vi mammor passade på att "få lite luft under vingarna" :)) Challengern kördes ut ur garaget och vi tog en tur till Kil! Att en sån liten paus kan vara så oerhört skön??!! Dessutom hade vi tur med vädret; det var alldeles ljummet ute och för första gången den här sommaren, så behövde jag inte ha en tjock jacka på mig när jag åkte cab!!
K och jag satt och drömde om att göra nån mer tur i pärlan, men det får nog bli nästa sommar och då tar vi nog en lite längre tur än till Kil ;) Nån måste ju ut och "lufta" pärlan.... tycker sambon är lite dålig på just den saken!!

Det blev sent åt barnen igår och det har märkts idag.... Så att jag har fyllt år, har fått passera ganska obemärkt. Det blev fina blommor och ett paket från sambon, men ingen tårta eller finare mat. Men fick så god mat igår, så det gör inget :) 

1 kommentar:

  1. Javisst är det skönt att få åka en tur med en vän! Att få babbla oavbrutet en stund är guld värt!! :-)

    Och du, Stort Grattis på födelsedagen!!! :-)
    Kram Marie

    SvaraRadera