måndag 20 januari 2014

Svårt att vara positiv....

Sambon ringde hem ikväll...... och jag var på uselt humör.... Sorgligt medveten om detta, så insåg jag också att jag kunde fortsätta på den banan, eller göra något åt det!
Det ÄR svårt att vara positiv med minimalt med sömn på sömnkontot; sjuka, trötta och därmed överdrivet griniga barn och sen dessutom känslan av att absolut inte ta sig ut.... Helst ut och jobba, ge järnet och fortsätta sträva mot mina mål. Men bara att kunna åka ut och köpa det som jag upptäckte saknades under dagen.... Frustrerande är bara förnamnet!!
Ut i friska luften testade jag en mycket kort stund under dagen, då jag anser att det är nyttigt att få andas "uteluft" även om man inte är helt kry. Det visade sig vara ett dåligt beslut just idag och utan att gå in på några närmare detaljer, så kan jag bara meddela att det bara blev en tur till postlådan och sen tillbaka in igen!!
Tillbaka till "efter-samtalet-med-sambon"!! I början av året fick jag ett boktips av en god vän och inspirationskälla; Munken som sålde sin Ferrari.  

 

Jag har "slukat" den och redan bestämt mig för att läsa den ännu en gång från pärm till pärm, för att jag känner att jag behöver det för att verkligen kunna ta in och smälta dess (otroligt kloka) innehåll. Efter det dåliga samtalet satte jag mig och bläddrade lite sporadiskt fram och tillbaka i boken och, faktiskt, fick den mig att hamna i en annan sinnesstämning!!!! Underbart!! 
Nu har jag lånat (e-lånat från Karlstads bibliotek till Ipaden) ytterligare en bok av samma författare; Vem gråter vid din grav?  

 
Så nu tar jag paddan med mig till sängen, hoppas på att få läsa fler klokheter som ger mig extra kraft att ta tag i de här sista dagarna innan sambon äntligen kommer hem från sin jobbperiod!!!
Sen avslutar jag dagen med att skriva i min tacksamhetsdagbok..... Har det gjort/kommer det göra någon skillnad? Jag vet inte, men den som lever får se!! Det är i allafall spännande att testa!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar