fredag 4 april 2014

Ett livstecken!

Jodå, jag lever!! Det har varit en intensiv början på 2014: Ett kvartal har redan passerat och jag fattar inte vart månaderna tar vägen!!! Nya jobbet tar tid, det skulle få ta tid till en början, och nu har det snart gått sex månader och jag börjar känna att det "börjar plana ut". Tycker fortfarande att det är lika roligt!! Vissa dagar visar jag att jag verkligen kan det här jobbet, andra är jag nästan beredd att kasta in handduken. Men företaget tror på mig, jag tror på mig och det bör ju betyda att det blir riktigt bra i slutändan?! 

Det har hänt så mycket de här månaderna..... Tjejerna blir så stora och det går alldeles för fort.... 
Amanda har hunnit fylla två år! Åh herrejösses vilket humör den damen har!!! Hon vet verkligen vad hon vill om jag säger så ;-) 
Ur Julias mun bubblar det konstant :-) Hon har hur mycket som helst att berätta och det är fascinerande att lyssna på alla hennes funderingar! Och är det inte fantastiskt hur snabbt de där små snappar upp uttryck som de gärna "slänger sig med"??

Hemmet.... Tja det händer saker: Nya tapeter är på plats i köket och vilken skillnad det blev!!! Det röjs friskt på gården och det finns hur många planer som helst. Problemet är bara den där förbaskade tiden, den räcker helt enkelt inte till.... Allt handlar om planering sägs det och enligt de riktigt visa männsikorna, så bör man faktiskt göra "to-do listor" för att saker verkligen ska bli av. Det kan ju vara värt att testa?!

Att skriva en lista är något jag snart måste ta tag i..... en lista över vad som ska packas ;-) Har redan smygtittat på resesajter och tror att jag börjar få en ganska klar bild över vad som ska vara med. Det är ett nämligen så att jag har förmånen att få åka på ett osannolikt fantastiskt äventyr och då jag aldrig gjort något dylikt innan, så gäller det att vara väl förberedd!!! Jag ska åka till Sydafrika!!! Jag fattar det knappt själv..... 
Jag antar att det kommer bli en omtumlande resa på alla sätt och vis och det kommer säkert ta ett tag att både ta in och sen bearbeta allt vi kommer få se..... Som sagt, jag fattar inte riktigt att jag ska iväg!! Och dyker det inte upp några fler inlägg innan avresan den 29/4, så LOVAR jag på heder och samvete att ge er en utförlig rapport då jag kommer tillbaka i allafall!!!

Zululand Tree Lodge
Boendet under Sydafrikavistelsen.......
                                  

En trevlig helg önskar jag mina tappra läsare och även om inte vädret ser ut att bli det allra bästa, så passa ändå på att njuta av att det är just HELG!!!

3 kommentarer:

  1. Hej Ulrika!

    Jag vill skicka massor av kärlek och kramar till dej som tack för dina fina kommentarer på min blogg! Du ska veta att de betyder massor!
    Läser ikapp lite här hos dej och ser att du läst Mannen som sålde sin Ferrari. Helt underbar bok! Här har du ett till boktips (tror att den bara finns på engelska men kommer nog på svenska snar) - HERO. Du bara måste läsa den. Min bibel :)
    Så ska du ut på resa! Åh, så spännande!
    Önskar dej en fin dag!
    Kramar!
    Kicki

    SvaraRadera
  2. Spännande med resan! God tur! :)

    SvaraRadera
  3. Åh va spännande för dig :)

    SvaraRadera