söndag 19 januari 2014

Reklamation

Undrar vart jag ska vända mig om jag skulle vilja reklamera den här helgen?! Den blev absolut inte som jag hade tänkt mig, så jag skulle gärna vilja ha en annan helg ;-)

Jag borde ju vara van.... att saker och ting inte riktigt följer min planering.... ändå är det lika trist varje gång det händer!!! Och jag började väl ana vartåt det barkade redan natten mellan fredag och lördag: Julia vaknade till och från och ena gången störtgrät och andra gången bara smågnällde, men det gick förstås inte att få ur henne vad som var fel. Då hon äntligen vaknade till ordentligt på morgonen, så berättade hon att hon hade ont i ena örat..... Inte konstigt att hon hade varit ledsen under natten :-( Vitlök i gasbinda i örat och Alvedon gjorde susen och sen kändes det bättre! Någongång där under natten vaknade även Amanda och hon hade plötsligt blivit dunderförkyld! Näsan rann och rann och hon hade en fruktansvärd hosta..... Näsdroppar och hostmedicin och sen sov hon till morgonen i allafall!

Det blev en lugn dag igår och min "to-do-lista" fick jag snällt lägga åt sidan!

I natt lade vi till ytterligare ett par åkommor på sjukdomslistan: Amanda fick magsjuka och Julia ögoninflammation!!!! Välkomna till sjukstugan på Lövberga :-)

Jag upprepar sakta för mig själv: Man får inte mer än man klarar av, man får inte mer än man klarar av, man får inte mer än man klarar av.....

Tackar min lyckliga stjärna för underbara vänner, så att jag har fått kyl, frys och skafferi påfyllda idag...... <3 
Andra vänner har tagit sig an min älskade son, så att han slipper vara hemma i kaoset...... Mycket tacksam för detta!!!!!!

Tar nya tag och laddar för att inleda veckan med VAB.... Inte alls kul, men det är väl bara att gilla läget!!!!!!!!!

2 kommentarer:

  1. Det händer mycket hos er nu verkar det som. Tack och lov för vänner i alla fall, utan dem skulle man nog bli rätt galen rätt snabbt ibland. Reklamation av helgen.. gillart :) fler reklamationer borde göras :)

    SvaraRadera
  2. Om du hittar den där reklamations blanketten vill jag ochså ha den...
    Krya på er
    Kram

    SvaraRadera