tisdag 14 januari 2014

Då får vi backa och ta nya tag!!!

Idag har jag gjort något som jag förmodligen aldrig får göra igen: Tagit ett kontoutdrag och får se på den lilla lappen att saldot är sexsiffrigt......

Har banken gjort fel, kanske ni tänker?! Har de vunnit på lotto, triss eller bingolotto???? Nejdå, inget av delarna...... Men det allra konstigaste har hänt oss, så konstigt att mäklaren, trots många års erfarenhet, aldrig tidigare råkat ut för det heller!! Köparen ville häva köpet av huset!!!!!! (Tror inte att han som köpte huset var riktigt lika "på" som den som skulle bli hans sambo och nu skulle de tydligen inte bli sambos heller.....)  
Och ett kontraktsbrott är ju förenat med att bli skadeståndsskyldig, men vi gjorde upp genom en förlikning, då en rättsprocess hade blivit krånglig och framförallt väldigt långdragen.... SÅ NU SKA VI ALLTSÅ BO KVAR PÅ LÖVBERGA!!!!! Hur länge är ingen som vet, men vi har i allafall inga planer på att sätta ut huset till försäljning inom det snaraste! Så till eventuella grannar som läser: Ni blir inte av med oss ;-)

Hade egentligen planerat att skriva något typ av avskedsinlägg, för att sen lägga den här bloggen på is. (Livet på Lövberga hade ju passat dåligt vid en flytt!) Men nu kommer jag fortsätta hänga här, för er som fortfarande har tålamodet att läsa mina glesa inlägg!!!

2 kommentarer:

  1. Tråkigt med strul....
    För den summan borde de bli en långresa som plåster på såren

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du är så klok :-) Tänker precis som mig/oss och vi ligger nu i planeringsstadiet för en vit jul/nyår..... Vit och mjuk sand ;-)

      Radera