onsdag 20 juni 2012

Sent igen....

Ja, då sitter jag vid datorn igen.... Mitt i natten :) Det blir ju sällan som man tänkt sig och speciellt inte med småbarn i huset!
Amanda hade ont i magen ikväll (har varit väldigt lugnt med det på slutet annars) och det var ett herrans liv här i några timmar. Men strax före halv tolv, efter ett stort antal brakskitar (vet inte hur jag ska kunna förklara det på annat sätt), några ordentliga lass i blöjan och tre rejäla kaskadspyor (Jodå, alla tre hamnade på den bärande och vaggande mamman... förstås!), så somnade hon till äntligen. Men då fanns det ju att göra här kan jag lova! Och jag hade att välja på att lämna allt tills i morgon och gå och lägga mig, eller bita ihop och ta tag i allt idag. (Och vara lycklig när jag vaknar i morgon bitti att ha det gjort.)

Så nu några timmar senare har jag:
Varit ute i växthuset och planterat örterna och pelargonerna i riktiga krukor istället för dom i plast.
Noppat tjuvskott på tomatplantorna.
Vattnat landet där jag planterade frön häromkvällen.
Plockat ur disken ur diskmaskinen och sen tagit reda på den samma, men den smutsiga, från både lunchen och middagen och plockat i diskmaskinen.
"Swiffat" (Swiffern, en skänk från ovan när man inte har lust att väcka sovande barn med dammsugaren!!!!) undan dom värsta dammråttorna.
Ammat och rapat bebis och bytt ytterligare en bajsblöja.
Pumpat. (Till dom sjuka barnen hos doktorn, som Julia säger).
Gjort ren alla prylar som hör till ovan nämnda aktivitet och även kokat dem.
Hängt en maskin med tvätt och sen stoppat i en ny.
(Tycker nån att jag skryter? Försöker att inte få det att låta som skryt, men jag är faktiskt lite nöjd över att jag lyckats vara så effektiv!! Kan få vara det ibland tycker jag!!)

Sen kände jag att det faktiskt fick räcka och det började även suga lite i magen. Så med en macka i handen, så passade jag förstås på att sätta mig vid datorn och skriva lite :)) Nån lyx ska man väl få unna sig ;)
Kommer vara lite extra trött i morgon, men det är det värt!! Har så mycket annat på agendan för onsdagen och då är det skönt att jag har röjt undan idag!!

Men nu är maskinen klar och den tänker jag faktiskt hänga när jag vaknar, för det gillar Julia att hjälpa till med! Så godnatt på er!!

1 kommentar:

  1. Duktigt jobbat!!!!
    Tittar på din stämpelklocka och inser att då är det tre timmar kvar tills jag går upp... så nog kan du unnabara slöa efter det racet!
    hoppas lilla vännen får ordning på magen snart
    kramar i massor

    SvaraRadera