söndag 17 juni 2012

Börjar komma ikapp....

Med några hektiska dagar i bagaget, så känns det skönt att jag så smått börjar "ta mig upp på banan" igen!!

Tjejerna har varit förkylda, IGEN!! Och lilla Amanda har haft det ganska jobbigt :( Började misstänka öronen igen, fick en tid för att kolla det, men avbokade då jag tyckte hon blev lugnare.... För att i torsdags återigen tydligt visa att nåt var fel! Var vakna till sent, vaknade flera gånger på natten (och ville nåt annat än bara äta) och började gråta 05.30 på morgonen och höll på i ett par timmar.
Hade tänkt följa med Alvin på hans skolavslutning, men det fick bli ändrade planer!! (Med facit i hand, så behövde jag inte skämmas för det, då endast en förälder varit med...)
Upp med småkidsen och packa oss iväg till lasarettet! Efter FEM timmar, en utmattad mamma, en uttråkad Julia och en grinig Amanda, så konstaterades att lilltjejen i allafall inte hade öroninflammation igen. Alltid något... eller?? Jag får helt enkelt tro att det stör henne såpass mycket att vara snorig i näsan och att det är orsaken till att hon inte är särskilt nöjd med livet!!
Jag överlevde alltså (uppenbarligen) ett sjukhusbesök ensam med två små barn. Men om jag säger så här; det vore skönt om jag slapp göra det igen!!!

Sista dagarna har det alltså inte blivit mycket vettigt gjort här hemma, men idag så har jag hunnit "få undan" en hel del. Och just nu sitter jag och väntar på att den sista tvättmaskinen för dagen ska bli klar. Det är av nöden tvunget att jag hänger den ikväll, det börjar nämligen sina på klädfronten bland både stora och små!! Ett par dagar utan att tvättmaskinen varit igång är rena (hoho, dålig humor??) katastrofen!!

Älskade lilla Amanda!! Så mycket krångel redan i livet; förkylningar, örvärk och kolik. Men trots allt, så är hon ändå en liten solstråle <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar