måndag 13 maj 2013

En trasig mobil gav mig lägre räkning.....

Jag hade varit och lämnat Julia på dagis en morgon och pratade, som vanligt, i mobilen under bilturen hem. (Det är ju såååå bekvämt att prata just i bilen, för då är det aldrig "nån" som avbryter....) Väl hemma på gården, så ska jag ta ut Amanda ur bilen (fortfarande pratandes i telefon....) och PANG, så tappar jag mobilen rakt ner i gruset!! Jag har tappat den många gånger och det har gått bra, men turen var inte med mig längre, utan displayen sprack.... förstås... Det var ju så klantigt, så jag orkade inte ens bli arg, utan kände mig mest besviken :-( Trodde jag skulle få ha en mobil med trasig skärm ett bra tag, då jag visste att min ekonomi inte tillät nåt inköp av en ny mobil för tillfället.

Efter ett par dagar, så ringde jag upp Telia för att se hur lång bindningstid jag hade kvar på abonnemanget och vilket bra samtal det blev!!! Jag hade ingen bindningstid, vilket gjorde att jag kunde ta del av ett riktigt bra erbjudande som gällde just då. Dessutom så visade det sig att jag hade en riktigt gammal form av abonnemang, som inte var ett dugg förmånligt sett till hur jag använder mobilen. Så det hela slutade med att jag fick två nya mobiler och med det nya abonnemanget (med fast pris) så får jag en lägre månadskostnad än vad jag haft innan. Det kallar jag en bra deal!! :-D

Så istället för den här gamla, trasiga LGn, så är jag nu stolt ägare till en Samsung Galaxy S3!

2 kommentarer:

  1. Nämen! Både ny mobil och klippning! Hoppas turen håller i sig! :)

    SvaraRadera
  2. Vad kul att det flyter lite, den känslan är inte fel att få ibland. :)

    SvaraRadera