onsdag 3 april 2013

Huset fullt... av barn!

Började dagen med uppstigning strax före klockan sex..... gääääsp!
Sen har det faktiskt inte varit en lugn stund :-)

Det har varit en barnrik dag på Lövberga idag, då vi haft två barn på besök också!! Fyra barn från ett till tre och ett halvt år.... Jag ljuger inte om jag säger att det såg ut som en bomb slagit ner här hemma!
Till lunch plockades grillen fram och det tillagades hemgjorda bugare. "Extrabarnens" föräldrar, som ägnat förmiddagen åt att packa ur flyttkartonger och göra diverse inköp, bjöds också på lunch. Huset fullt, av både barn och vuxna!!

När besökarna sagt hejdå, så stupade våra barn i säng. Själv svidade jag om, till lite mindre oömma, mindre bekväma, men mer anständiga kläder och åkte ner på stan för lite shopping!

Jag gjorde flera fynd och handlade BARA till mig själv!! Prio ett var att handla underkläder, något som inte är det roligaste jag vet.... Har "förärats" med en h-kupa och då kan jag lova att utbudet är ytterst begränsat och oftast svindyrt! Men idag gick det vägen!! Hade tänkt köpa ett set med bh och trosa, kommer till kassan och får då veta att jag får välja ytterligare ett set, UTAN KOSTNAD!! Wihii!!!
Prio två på listan var ett par nya snygga skor och jag lyckades hitta ett par till HALVA reapriset

Som en liten extrabonus, så passade jag också på att fylla på D-vitaminförrådet på konstgjord väg.... Sååå skönt!!

Men nu är det slut på orken kan jag lova och det ska inte dröja förrän jag kryper till kojs! För att vara redo för en ny dag i morgon!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar